Ploegenwerk > Zo val je binnen de minuut in slaap

Zo val je binnen de minuut in slaap

Kan je de slaap niet onmiddellijk vatten? Probeer eens wat anders dan schaapjes tellen, bellen blazen of kamillethee.

Snel in slaap vallen
Foto: Pexels

Beweeg het puntje van je tong naar je boventanden en houd het daar ter plaatse.

Adem gedurende vier seconden in door je neus en houd je adem zeven seconden vast. Vervolgens adem je gedurende acht seconden uit langs je mond.

Als je deze oefening enkele keren herhaalt stijgt de hoeveelheid zuurstof in je bloed, waardoor je hartslag daalt. Dit zorgt voor een soort narcose-gevoel. Op die manier kom je sneller tot rust en zal je makkelijker de slaap kunnen vatten.

Eens wat anders dan schaapjes tellen, niet?

Bron: Metro | 23-05-2016 volgend artikel

Jezelf trainen om minder te moeten slapen, kan dat?

trainen om minder te moeten slapen Een drukke baan, studeren, een sociaal leven, hobby's,... Wat zou het handig zijn als we onze slaap zouden kunnen reduceren van acht uur tot zes of misschien wel vijf uur. Kan je zoiets ongestraft trainen zonder er de lichamelijke gevolgen van te dragen?

  lees ook...

5 trucs om sneller in te slapen

trucs om sneller te slapen Volgens dr. Robert Oexman van het "Sleep to Live Institute" in de VS kan je je het beste voorbereiden op je slaap door elke avond dezelfde ontspannende activiteiten te doen. Neem bijvoorbeeld een heet bad of lees een boek bij schemerlicht. Een slaapkamertemperatuur van 18 à 20 graden Celsius is ideaal.

 

4 Tips om sneller in slaap te vallen

sneller inslapen vier tips Een bevraging van "De Maakbare Mens" bij meer dan 500 personen wees uit dat iets meer dan een derde 's nachts wel eens piekert over het werk. Bijna 43% geeft aan dat piekeren over privézaken bij hen voor slaapproblemen zorgt. Vier tips om sneller in te dommelen.

 

Langer opblijven helpt bij slaapproblemen

niet kunnen inslapen Maar liefst één op de drie Belgen kampt met een slaapprobleem en tien procent heeft zelfs chronische slaapproblemen. "Ik ben niet tegen slaappillen, maar dat is geen langdurige oplossing en het werkt verslavend. Heel veel problemen kunnen worden verholpen als je langer op blijft. De duur van je slaap zal dan verkorten, maar de kwaliteit is veel beter", zegt slaapexperte Annelies Smolders.

 

Facebook  Twitter  Google+